Czeski RegioJet wkracza na polskie tory: pierwszy pociąg z Krakowa do Warszawy już w trasie!

Na polskich torach zagościły już charakterystyczne żółte pociągi RegioJet, które dotychczas kursowały na trasie z Przemyśla do Pragi. Teraz czeski przewoźnik planuje rozszerzenie swojej działalności w Polsce, stawiając na jedną z najbardziej uczęszczanych tras – między Krakowem a Warszawą. Pierwszy kurs na tej linii odbył się dzisiaj, z Krakowa do stolicy, przez Zawiercie. To pierwszy krok w kierunku większej obecności RegioJet w Polsce, a pytanie, czy pojawią się na innych polskich dworcach, pozostaje otwarte.
Nowa trasa przez Zawiercie
RegioJet rozpoczął dziś, 18 września 2025 roku, testy przejazdów na trasie Kraków-Warszawa. Ta pilotażowa linia stanowi początek ambitnych planów czeskiego przewoźnika. Już teraz RegioJet obsługuje połączenie z Przemyśla do Pragi, jednak teraz zamierza skupić się na najbardziej dochodowych trasach w Polsce, z Krakowem-Warszawą na czele.
Pierwszy pociąg na tej trasie ruszył o 8:49 z Krakowa Głównego do Warszawy Wschodniej, operując w trybie otwartego dostępu, co oznacza, że nie korzysta z dotacji publicznych. Co ciekawe, ze względu na ograniczoną przepustowość na głównej trasie, pociągi RegioJet kursują przez Zawiercie, co wydłuża przejazd o około 30 minut. Ostatecznie planuje się skrócenie trasy najszybszą linią już od 14 grudnia 2025 roku.
Nowa jakość podróży
RegioJet stawia na konkurencyjność poprzez atrakcyjne ceny biletów oraz wysoki komfort podróży. Pasażerowie mają do wyboru cztery klasy: business, relax, standard i low cost. W większości z nich bez ograniczeń można korzystać z darmowej kawy czy herbaty, a także internetu i systemu rozrywki pokładowej. Dla przykładu, bilet na trasie Kraków-Warszawa w najtańszej opcji kosztuje 39 złotych.
Przewoźnik wprowadził też elastyczne zasady dotyczące zwrotów i wymiany biletów, co czyni podróż bardziej przyjazną dla pasażerów. W przypadku opóźnień rekompensaty są automatycznie przekazywane na konto klienta.
Ekspansja na polskim rynku
RegioJet ma ambitne plany na przyszłość. W rozkładzie na rok 2025/2026 zaplanowano uruchomienie nowych połączeń, w tym 6 par pociągów między Poznaniem a Warszawą oraz 3 pary między Gdynią a Krakowem przez Warszawę. Dodatkowo przewoźnik planuje uruchomienie 6 par połączeń między Warszawą a Krakowem.
Zatrudnienie w Polsce
Wejście RegioJet na polski rynek oznacza również nowe miejsca pracy. Przewoźnik zamierza zatrudnić do końca marca 2026 roku 300 polskich pracowników. Na pokładzie każdego pociągu pracuje większa załoga niż u konkurencji, co ma zapewnić wyższy komfort obsługi.
Nowe miejsca pracy to także wyższe wynagrodzenia dla pracowników kolei. Doświadczeni maszyniści mogą liczyć na pensje sięgające 16 000 złotych brutto. RegioJet planuje także tworzenie akademii dla przyszłych pracowników.
RegioJet – lider prywatnego transportu w Europie Środkowej
RegioJet to największy prywatny przewoźnik kolejowy w Europie Środkowej, założony przez Radima Jančurę. W 2024 roku firma przewiozła 13 milionów pasażerów i odnotowała stałe zyski. Jej wejście na polski rynek to nie tylko nowe połączenia kolejowe, ale także korzyści dla lokalnej gospodarki poprzez tworzenie miejsc pracy i odprowadzanie podatków w Polsce.
Rozwój RegioJet na polskim rynku oznacza większą konkurencję, co ma przynieść korzyści nie tylko pasażerom, ale również pracownikom kolei i firmom współpracującym z sektorem kolejowym.